Je kan het niet helpen. Volume op maximaal, raam open en je vingers beginnen ongecontroleerd mee te tikken op je stuur. Je kan heel de wereld aan - zelfs die vervelende voorrangnemer kan de pret niet bederven.
Een aansprekende tekst doet hetzelfde als dat nummer waarbij jij niet kan blijven stilzitten. Het houdt de aandacht van het begin tot het eind vast, brengt je in beweging én blijft hangen.
Een tekst met een lekkere groove. Dat is een tekst die je verhaal overbrengt. Waarmee je laat zien waarom die potentiële klant voor jou wíl kiezen.
En gelukkig voor jou, schrijf ik beter dan ik zing π
Uitspraken als 'welkom op mijn website', 'herken je dit?' en 'je bent aan het juiste adres'... Bij mij roepen ze hetzelfde gevoel op als die onaangekondigde software update, de kleur kanariegeel en het welbekende mouw-blijft-aan-deurkruk-hangen-fenomeen.
Dat ik de kriebels krijg van magnetronmaaltijd-content is tot daaraan toe. Maar ondertussen heeft die potentiële klant de chat ook verlaten. Daarom help ik jou bij het creëren van Michelinster-waardige content.
Dat start bij teksten die tot op de letter passen bij je merkidentiteit. Die een gevoel van herkenning en verlangen oproepen bij de lezer. Die haarfijn overbrengen hoe jouw aanbod het leven makkelijker, leuker of beter maakt.
Want dat smaakt naar meer.
Woorden geven betekenis. Ze herinneren je aan de dingen die echt belangrijk zijn in het leven. (Spoiler: het blijkt niet het hebben van een eigen zwembad te zijn.) Dit zijn mijn favoriete woorden. Zowel binnen mijn werkwijze, als daarbuiten.
βοΈVerbinding. Met sprekende woorden, raak je de juiste snaar. Daarom zorgen we dat die content jou én je doelgroep past als een jas. Dat vormt de basis voor mooie connecties.
βοΈ Autonomie. Ondernemen op je eigen manier. Teksten die doen wat ze moeten doen, helpen je daarbij. Zo werken de woorden ook voor je wanneer je jouw favoriete serie aan het bingewatchen bent.
βοΈCreativiteit. Met de taalregels en tekstmodellen schrijven we een correcte tekst. Voeg daar creativiteit aan toe en je krijgt content die uniek is in z'n soort. Daar valt je bedrijf mee op.
En ehh, een beetje geduld kan ook geen kwaad . Schrijven is schrappen en aanpassen. Dus duurzame content maken gaat over meer dan één dag. Dus ja. Het kost tijd, van mij en van jou. Maar het levert je wel teksten op die je aanbod en bedrijf tot zijn recht laat komen.
Altijd de juiste woorden bij de hand. Op je website, socials en andere (online) kanalen. Zodat je met gemak laat zien waarom die potentiële klant voor jou wil kiezen. Zo'n tekst schrijf ik voor je, of help ik je schrijven.
En dat allemaal op een manier die bij jou past. Zodat je tekst wordt gelezen, zoals alleen jij klinkt. We maken geen content zoals het
heurt, maar vanuit je unieke visie. Dat biedt pas echt ruimte voor jouw verhaal.
Of lees nog even verder ππΌ
"Hoeveel invloed één tekstkeuze kan hebben vind ik bizar"
'Okay, ja, joe, joeiii...' Nee dit is geen creperende koe, maar wat mijn vader en ik zeggen wanneer we de telefoon ophangen. Doei, tot ziens, aju paraplu, tot in de pruimen tijd. Andere woorden, semi zelfde betekenis. En dat is precies het fascinerende aan tekst. De mogelijkheden zijn eindeloos..
Tijdens mijn masterstudie Communicatie- en Informatiewetenschappen aan de VU leerde ik dat elke (!) tekstkeuze gevolgen heeft. Van de woordkeuze, invalshoek tot volgorde. Samen bepalen ze of je jouw doel wel of niet bereikt.
Wil je dat je content doet wat het moet doen? Dat moet je strategische keuzes maken. Want of je nu een citrusboom wilt verkopen of de lezer wilt stimuleren om elke dag op z'n kop te gaan staan (supergoed voor je bloedcirculatie)...
De juiste woorden maken het verschil.
"Een potje tafelvoetbal op kantoor is aan mij niet besteed"
Even wat anders. Wist je dat ik een ochtendritueel heb? Ik sta op, doe wat yoga - zei toch dat op je kop staan goed voor je is -, schrijf mijn gedachtes op papier en eet een banaan. Daarna verplaats ik me naar 't thuiskantoor en sla ik aan de tik. Ga ik goed op, mijn eigen werkplek. Tafelvoetballen op een grootschalig kantoor? Dat laat ik liever aan iemand anders over π
Waar ik mij dan zoal mee bezighoud? Daar is geen pijl op te trekken. Van converterende salespagina tot entertainend social media bericht. En van opdrachtgevers uit de bouwbranche, financiële wereld tot aan ondernemende creatievelingen. Het is een feestje. Want ik houd van de afwisseling.
Ik geniet van de vrijheid die het ondernemen mij brengt. En ik wil dat jij dat ook kunt doet. Aansprekende content helpt je dit te realiseren. Omdat je weet dat je teksten je ideale klant op het lijf zijn geschreven. En de woorden ook voor je werken wanneer jij niet aan het werk bent.
π Een koude dag met een stralend zonnetje
π Gieren van het lachen om WhatsApp stickers
π Patat halen bij snackbar Jan om de hoek
π Hiken door de bergen van Oostenrijk
π Intens enthousiast worden van elke pupper
π Urenlang borrelen met familie en vrienden
π De otter-livestream kijken op YouTube
π
Tot rust komen en genieten op Texel
Je hebt niet zomaar doorgelezen tot het einde van deze pagina. Je bent hier met een reden. Je vindt mij mega interessant (hi!) of je hebt wat van mij nodig (tekst en content, duhh). Either way, stuur mij een bericht. Dan schrijven we verder.
Lekker bezig! Nog even, en je bent in het bezit van sprekende copy (tekst) of content. Tof toch? Je hoort van mij βοΈ
Potjandikkie, er is even wat misgegaan in het verstuursysteem. Zou jij mij rechtstreeks een mail willen sturen? ππΌ info@lievertekst.nl
Liever Tekst
Joehoe! Ook liever tekst & content die het woord voor je doen? Hit me up. Van webteksten tot social media content, ik zorg dat jij die potentiële klant aanspreekt.
Join de werkende woorden club
Via de mail houd ik je op de hoogte van mijn nieuwe blogs en stuur ik soms een tip, update of teckelfoto.
Leuk? Schrijf je dan in ππΌ
Lekker bezig! Nog even, en je ontvangt je eerste mail van de werkende woorden club. Tof toch? Je hoort van mij βοΈ
Potjandikkie, er is even wat misgegaan in het verstuursysteem. Zou jij mij rechtstreeks een mail willen sturen? ππΌ info@lievertekst.nl